Nasz Mazurski autoryzowany salon sprzedaży quadów, połączony z serwisem oraz wypożyczalnią, powstały z pasji i miłości do jazdy quadami. Mieści się w Mrągowie, ul. Giżycka 7a, tel 506 780 008. W ofercie mamy również pojazdy Pitbike mini cross MRF i YCF, oraz fantastyczny pojazd Swincar. Jestśmy oficjalnymi dystrybutorami tych marek, ich pojazdy można również u nas wypożyczyć
Linhai
W naszej stajni jeżdżą, mają się świetnie, są dowodem na to że można w dobrych pieniądzach nabyć quada, jako drucha do wycieczek, śmigania po terenie, czy pracy w domu, ogrodzie, w gospodarstwie. W ok 5 tygodni, nasze pojazdy przejechały po ok 2000km, w wypożyczalni, na torze, z dorosłymi, dziećmi, młodzieżą. Obsłużyły kilka imprez sportowych i wkrótce postaramy się napisać recenzję, a teraz kilka słów o marce. Najczęściej jest u nas kilka sztuk w salonie sprzedaży, do zobaczenia na żywo lub nawet wypożyczenia. Jako autoryzowany dealer prowadzimy również serwis ww marek.
Koncern Linhai, to silne przemysłowe przedsiębiorstwo, które posiada ponad 60 firm w różnych dziedzinach produkcji, nauki, badań, przemysłu, handlu i finansów. Linhai to także jedno z największych przedsiębiorstw państwowych w Chinach, które w sumie zatrudnia ponad 1600 osób, w tym 400 inżynierów oraz personelu badawczego. To także jedno z największych predsiębiorwst na rynku chińskim, które produkuje silniki do pojazów dwukołowych, quadów, narzędzi mechanicznych, sprzętu leśniczego oraz używanego w rolnictwie. Zakłady produkcyjne LInhai łącznie w ciągu roku produkują 500 000 motocykli, quadów, skuterów oraz około 1,5 miliona silników spalinowych. W roku 1999 zyskała międzynarodowy certyfikat jakości ISO 9002. Jednym z największych kamieni milowych dla spółki było nawiązanie ścisłej współpracy z drugim największym na świecie producentem motocykli – firmą Yamaha, z którą wspólnie wykonali kilka projektów, produkcja motocykli, skuterów, silników oraz generatorów. Od tej pory technologiczne i produkcyjne standardy firmy Linhai osiągnęły poziom światowy. Linhai eksportuje swoje produkty poza Chiny właściwie do miejsc na całym świecie, w szczególności do USA, Europy, Australii, Azjii Południowo-Wschodniej oraz Afryki.
Kilka faktów w połączeniu z cyframi:
Linhai w ciągu roku produkuje
– 3 000 000 wałów korbowych do różnych pojazdów
– 1 500 000 silników o pojemnościach od 26 do 700 ccm
– 750 000 motocykli, quadów, skuterów
Jest się czym pochwalić 😀
A tutaj kilka najważniejszych dat dla Linhai:
1956 – Firma Linhai Machinery zaczęła produkować małe silniki spalinowe do celów ogólnych
1965 – Linhai opracował pierwszy silnik spalinowy 172F, który w późniejszym czasie został ulepszony do wersji 175F i wygrał srebrny krajowy medal
1986 – Linhai opracował pierwszy cały silnik motocyklowy 100cc
1994 – Jeden z największych kroków w historii Linhai: Linhai rozpoczął program produkcji z firmą Japan’s Yamaha Motor Co. Ltd.. Opracowano nowe plany technologiczne, nowe programy produkcji, wprowadzono japoński nacisk na jakość oraz nową organizację metod organizacji, produkcji oraz metod zarządzania, które wkrótce wprowadzono.
1995 – Firma Linhai stała się jednym z największych chińskich producentów silników motocyklowych.
1998 – Linhai wyprodukował i sprzedał milion motocykli YL100(1E52FM) do roku 1998.
1999 – Linhai otrzymuje międzynarodowy certyfikat zarządzania jakością ISO 9000
2001 – Linhai zaczyna produkcję quadów. Pierwszy był wyposażony w silnik 300cc chłodzony cieczą, który został wyprodukowany na rynek amerykański
2002 – Ciągłe zapotrzebowanie na pojazdy Linhai sprawiło, że Linhai wprowadził do sprzedaży nowe modele Tornado 260&300 oraz Storner. Jako pierwszy chiński producent LInhai opracowuje pierwszy napęd na wszystkie koła
2003 – Współpraca z Yamaha Motor Japan rozwija się. Dodatkowo Yamaha Motor Taizhou OPE Co. Ltd. produkuje małe wielozadaniowe silniki z około 25% udziałem Yamaha wprowadza nową spółkę joint- venture Jiangsu Linhai Yamaha Motor Co. Ltd. z 50% udziałem Yamahy, po czym po krótkim czasie zaczęto produkować kompletne motocykle i silniki motocyklowe do 125cc jako marka Yamaha.
2004 – Kolejnym krokiem milowym w historii Linhai była współpraca z firmami z USA, Włoch oraz Francji, nowa firma joint-venture Lianhai Jiangsu Power Machinery Co., Ltd. oparła się na produkcji pojazdów ATV i UTV pod marką Linhai. Nowa generacja quadów Linhai jest produkowana zgodnie z obowiązującymi certyfikatami ISO, dzięki czemu bardzo szybko zostały wprowadzone na rynki światowe.
2005 – Po raz pierwszy wartość rocznego obrotu Linhai osiągnęła 100 milionów dolarów.
2006 – Linhai świętuje 50-lecie i staje się jednym z wiodących producentów silników w Chinach, z najdłuższą tradycją.
2007 – Do września eksport silników 1P65F osiąga milion, jest to pierwszy w historii produkt, który osiągnął tak wysoki wynik sprzedaży
2008 – W listopadzie Linhai odbiera oficjalną państwową nagrodę centrum technologicznego.
2012 – 18 marca w Taizhou New Energy Industrial Park odbyła się ceremonia dotycząca produkcji rowerów elektrycznych, rok później rozpoczęto produkcję.
2014 – Wyłącznym dystrybutorem pojazdów ATV/UTV zostaje firma ASP Group s.r.o. na rynkach czeskim, słowackim oraz później polskim.
2015 – Dzięki rosnącej popularności quadów Linhai w Czechach, Słowacji i Polsce producent rozszerza ofertę o quady i pojazdy UTV do 6 modeli.
TGB
Kilka faktów o tej marce, które powinny przekonać niejednego wahającego się klienta. Zazwyczaj są egzemplarze do obejrzenia w naszym salonie sprzedaży w Mrągowie przy ul. Giżycka 7a tel 506 780 008
Historia TGB
Firma TGB jest wiodącym producentem pojazdów silnikowych, spalinowych oraz skrzyń biegów. Produkuje quady użytkowe oraz wysokiej jakości skutery, które sprzedaje za pośrednictwem swoich oficjalnych importerów niemalże na całym świecie. Quady i skutery TGB zyskały reputację dzięki ciekawemu designowi oraz dużej niezawodności przy zachowaniu korzystnej ceny zakupu. Pojazdy tej marki wielokrotnie zdobywały tutuł quada roku w kilku krajach, na przykład we Francji to najlepiej sprzedająca się marka quadów. Firma TGB współpracuje z wieloma wiodącymi producentami pojazdów dwukołowych oraz quadów i produkuje przekładnie oraz inne części zamienne.
Historia firmy TGB
1965
W 1965 roku C. F. Chang założył firmę Taiwan Vespa Company Ltd., która działała na licencji skuterów Vespa na ryneku tajwański. Nowo powstała firma produkowała także części i komponenty dla największego włoskiego producenta skuterów Piaggio.
1978
C. F. Chang zakłada firmę Taiwan Golden Bee Co. Ltd (TGB), która staje się następcą Taiwan Vespa Company Ltd. Nowa spółka przejmuje program produkcji Piaggio na rynku tajwańskim oraz produkcję części do macierzystej włoskiej firmy. Firma TGB zaczyna wówczas rozwijać produkcję skuterów własnej konstrukcji, które od początku były ukierunkowane wyłącznie na eksport, głównie na rynek europejski, ale wkrótce z powodzeniem zaczęły się sprzedawać na całym świecie.
1980 – 1989
TGB kontynuuje i rozszerza produkcję skuterów własnych projektów oraz części zamiennych, a dla włoskiego Piaggio produkuje wyłącznie rozruszniki elektryczne, ramy, systemy zawieszenia, części plastikowe oraz inne komponenty. W 1980 roku TGB postanawia rozwijać swoją działalność, a ponieważ w tamtym okresie właściwie wszystkie wariatory do skuterów produkowanych na Tajwanie – jeden z największych producentów skuterów na świecie – były importowane z Japonii firma TGB zaczęła produkować skrzynie biegów różnych typów. Do dziś firma TGB jest jednym z największych producentów skrzyń napędowych o zmiennej prędkości na świecie.
1990
TGB wytwarza większość skrzyń biegów o zmiennej prędkości na rynku tajwańskim i stopniowo staje się dostawcą automatycznych skrzyń biegów do największych producentów skuterów, quadów oraz skuterów śnieżnych. Niezawodne napędy TGB są używane w pojazdach Polaris, Aprilia, Piaggio, BMW, Vespa, Rotax, Peugeot, Motori Minarelli, Motori Morini, SYM oraz innych. TGB produkuje własne silniki dwusuwowe 50ccm oraz czterosuwowe o pojemności od 125ccm do 550ccm. W centrum rozwojowym firmy pracuje ponad 50 inżynierów.
1995
Certyfikaty ISO 9001 oraz QS 9000 otwierają firmie TGB drzwi do dalszego rozprzestrzeniania się na kolejnych rynkach. Dzięki niskim cenom, wysokiej jakości wykonania, designowi oraz niezawodności skutery i quady TGB są ugruntowaną marką na rynku europejskim, która cieszy się zaufaniem do dziś.
2003
Od 25 lat TGB wytwarza i produkuje automatyczne skrzynie biegów oraz inne elementy dla największych światowych i tajwańskich producentów skuterów i quadów.
2004
W roku 2004 dochodzi do strategicznej decyzji w historii firmy: zapada decyzja o produkcji własnego quada celem podbicia rynku tajwańskiego, ale odpowiadającego jakością i wykonaniem pojazdom europejskim i światowym. Na rynku pojawia się TGB Blade. Model BLADE 400 na rynku europejskim bardzo szybko stał się popularny ponieważ projektantom udało się połączyć wysoką jakość, ciekawy wygląd oraz niską cenę quada.
2006
Skuter TGB RS303 50 to pierwszy skuter na świecie, na którym australijski kaskader, mistrz freestyle motocrossu Mattu Shubringovi z powodzeniem wykonuje na skuterze backflip’a.
2007
Potwierdzenie, że firma TGB podłęła właściwe decyzje nadeszło w roku 2007, kiedy BLADE 400 wygrał tytuł “Quada roku” we francuskim magazynie Quad Magazine.
Oficjalnym akredytowanym importerem quadów i skuterów TGB na rynku czeskim i słowackim została firma ASP Group s.r.o.
2009
Wejście na rynek nowych, bardziej atrakcyjnych modeli pojazdów z większymi silnikami, a TGB Blade 550 staje się najlepiej sprzedającym się pojazdem z napędem na cztery koła we Francji i Niemczech.
2010
Quad TGB Blade 550 iRS zdobywa tytuł „Quada roku” oraz nagrodę „Użytkowego quada roku 2010″ w Czechach.
2011
TGB Blade 550 zostane najlepiej sprzedającym się quadem w Czechach.
2013
Quady TGB zostają wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa. Dzięki nowoczesnej technologii quady TGB są jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika, prostsze w obsłudze, mają mniejsze zużycie paliwa oraz zwiększoną moc silnika.
Quad TGB Blade 550 otrzymuje tytuł “Quada roku” w Niemczech w kategorii najlepszego quada o pojemności 300-500 ccm.
Oficjalnym importerem quadów i skuterów TGB na rynku polskim i rumuńskim zostaje ASP Group PL Sp. z o.o. oraz ASP Group EAST S.R.L.
2014
Firma TGB rozwija swoje włane elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz montuje je do szerokiej gamy swoich pojazdów. Elektroniczne wspomaganie kierownicy EPS (Electronic Power Steering) znacząco wpływa na jakość obsługi, bezpieczeństwo jazdy oraz większą kontrolę podczas jazdy. Kolejny raz firma TGB udowodniła, że jakość i zaawansowana technologia nie musi być bardzo kosztowna. Modele TGB ze wspomaganiem kierownicy dodatkowo wzmacniają pozycję marki na rynku oraz przyciągają nowych klientów w Europie.
2015
Na rynku pojawia się model TGB 1000, flagowy pojazd marki TGB, tajwański quad z największym silnikiem, który ponownie przesuwa granicę jakości i wydajności w kategorii quadów
Access Motor
O tej marce, również można by wiele pisać, a oto w telegraficznym skrócie, dlaczego również ta marka:
Access Motor zwyciężył w naszym rankingu, dzięki nastawieniu pracowników oraz dynamice zespołu fabrycznego, pojazdy są produkowane na zupełnie innym poziomie niż u większości producentów. Produkty tajwańskiej firmy Acess Motor stoją na szczycie swojej kategorii. A odznaczają się przede wszystkim jakością wykonania oraz solidnością zastosowanych materiałów. Każdy nowy model przed wprowadzeniem na rynek poddawany jest kilkumiesięcznym rygorystycznym testom, na quadach Access znajdziesz markowe opony, japońskie łożyska oraz koła, gaźniki słynnego japońskiego producenta – Mikuni, a także wiele innych komponentów, które pochodzą z renomowanych firm międzynarodowych.
Arctic Cat
Amerykańska firma ARCTIC CAT / TEXTRON jest jednym z największych producentów quadów, side by side-ów i skuterów śnieżnych na świecie.
Jej dzieje zaczęły się zapisywać w pięćdziesiątych latach zeszłego stulecia, kiedy to David Johnson i bracia Edgar oraz Allan Hetteen wspólnie otworzyli działalność gospodarczą w Minnesocie. Ci dwaj mężczyźni zbudowali, a następnie zaczęli produkować unikalny pojazd, którego świat nie znał do tej pory – pojazd, który był w stanie jeździć po śniegu. Ich wspólna firma otrzymała nazwę Polaris Industries, w późniejszym czasie nazwa ta uległa zmianie. Edgar Hetteen, uznawany za ojca skuterów śnieżnych, krótko potem opuścił niniejszą firmę, a w 1961 r. założył własną, którą w 1962 r. nazwał Arctic Enterprises. Nowa firma wyprodukowała pierwszy skuter śnieżny w 1962 r., a był to pierwszy skuter ze silnikiem na przodzie. Firma spotężniała, powiększyła się i przetrwała również ciężkie czasy lat osiemdziesiątych, kiedy to otrzymała nową nazwę Arctco.
Następnie pomyślnie kontynuowano produkcję skuterów śnieżnych, a w 1996 r. firma zmieniła swą nazwę na aktualną Arctic Cat.
Arctic Cat zaprezentował pierwszego quada w październiku 1995r. Był to model Bearcat 440, który bardzo szybko zyskał miejsce na rynku, przede wszystkim dzięki swym wyjątkowym właściwościom, jak na ową dobę bardzo wysokiemu prześwitowi oraz zawieszeniu o długim skoku. W ciągu następnych lat Arctic Cat wstąpił na drogę szybkiego rozwoju, ciągłego postępu oraz znaczących modernizacji swych quadów, za które uzyskał wiele nagród, uznań i tytułów.
W 2001 r. firma świadoma wagi rynku europejskiego, opatrzyła swe quady homologacją europejską, a następnie Arctic Caty zaczęły się sprzedawać w takim tempie, że Arctic Cat otworzył centralę europejską w Austrii.
Obecnie Arctic Cat produkuje 30 modelów czterokołowców i UTV.
Mamy w swojej ofercie jeszcze kilka marek, ale by nie przynudzać, zrobimy opisy w kolejnych odsłonach. Pozdrawiamy Quady Mrągowo team